Proč dělit vesnice na útočné a na obranné?
Většina hráčů si myslí, že nejlepší je mít v každé vesnici mix od každé jednotky.
Ale musím vás zklamat, není to zrovna ideální. Mnohem efektivnější je dělit vesnice na útočné a obranné. Výjimkou je první vesnice, kterou má nejspíš každý namixovanou, ale časem ji samozřejmě přeorientuje podle potřeby.
Do útočné vísky patří pouze sekerky, lehká jízda, lukokoně a obléhací technika.
Do obranné vísky patří pouze kopí, šermíři, luky, špehové a těžká kavalérie.
Pokud postavíme tři obranné vesnice a jednu útočnou, budeme mít po naplnění zhruba 20.000 populace útoku a 60.000 pop obrany.
Základní myšlenka je, že obrana může být přesouvána, zatímco útok přesouván být nemůže. Když útočné vojsko rozdělíme na 4 vísky, ztrácí armáda na síle. Viz příklad:
10.000 seker a 2.500 lehké jízdy útočí na 5.000 kopí, 5.000 mačet a 5000 luků:
Ztráty na obraně: 2625 od každého kusu, takže by na dva plné útoky šla dolů.
Čtyři skupiny 2500 seker a 625 lehké jízdy útočí na 5.000 kopí, mačet a luků:
Ztráty na obraně: -338 od každé, -350 od každé, -364 od každé, - 380 od každé jednotky.
Celkové ztráty na obraně: 1432 od každé jednotky. Takže by ani na 8 těchto rozkouskovaných útoků obrana nepadla.
Útok je, jak je vidět, lepší, když je samostatný, ale jak je na tom obrana?
Uplně stejně, vždyť máme uplně stejné jednotky jako u mixovaných vísek a pomocí podpor si můžeme vojsko rozložit dokonce uplně stejně jako kdyby jsme je měli vesnice namixované, akorát před útokem je všechny stáhneme do té jedné útočné vesnice a je to.
Snad to někomu pomůže. komentáře a návrhy uvítám. A prosím nepište "kde máš beranidla?" a podobné otázky, je to jen příklad. Navíc to s beranidlama funguje uplně stejně :-)